WOŚP? Nie mam nic przeciwko.


Z WOŚPem jest jak z Kościołem i z polityką.  Niby każdy wszystko o wszystkich wie, ale jak przychodzi do jakiejkolwiek rzeczowej rozmowy, to pojawiają się albo plotki i ogólniki, albo argumenty na zasadzie nie, bo nie. Rozmowa kończy się w sumie w punkcie wyjścia i nic więcej. A ja bym chciał jednak porozmawiać tak na serio.

Powiem szczerze, że nie jestem osobą która w sposób bezkrytyczny postrzega Jurka Owsiaka, ale mam ogromny szacunek do tego co zrobił i robi z WOŚPem. Nie twierdzę, że jest idealny ale tak szczerze, to są momenty kiedy na takie akurat rzeczy nie zwraca się uwagi. Widziałem jak sprzęt z naklejką WOŚPu nie tylko pomagał w profilaktyce, ale wręcz ratował czyjeś życie.

To właśnie te momenty sprawiają, że małe rzeczy, wypowiadane czasem przez jeszcze mniejszych ludzi  przestają dla mnie mieć znaczenie. Skoro sprzęt ratuje życie bezwarunkowo, nie pytając o poglądy to może i my raz kiedyś możemy włączyć się tak bezwarunkowo w pomoc?

Na razie nikt więcej nie wymyślił akcji na taką skalę jak Jurek Owsiak. Jeżeli wymyśli coś lepszego, wtedy będę miał wybór i wybiorę tego, do którego jest mi poglądowo bliżej.  Na razie nikogo takiego nie ma, jest za to grupka osób, które przechodzą z oburzeniem obok puszek WOŚPu z tekstami że to dzieło szatana, że to zło i tak wcale to nie o dzieci chodzi tylko o kasę na Woodstock. To ludzie, którzy nazywają się prawdziwymi Katolikami. Ja mogę być uznawany przez nich za gorszego katolika trudno. Nie widzę nic złego w tym że wrzucę tych kilka złotych do puszki WOŚPu, tym bardziej,  że kiedy trzeba wspieram też zbiórki Caritasu. Jeszcze dodam tak na marginesie uważam, że akurat pod drzwiami Kościołów puszki WOŚPu są delikatną niezrecznością.

Tyle.
Mikołaj

Komentarze

  1. Nie jestem przeciwny idei WOŚP. Pomagać zawsze trzeba. Jednak nie mogę popierać osoby, która od 25 lat organizuje ten jednodniowy karnawał. Jest dużo niejasności w finansach Owsiakowej organizacji. Gdyby organizator sam przyczynił się do rozwiania wszelkich wątpliwości, nie byłoby sprawy. Jednak tego nie czyni. Jego rozliczenia są połowiczne. Sam Owsiak mógłby uciąć wszelkie spekulacje, skoro jego działanie podobno jest transparentne. Jednak tego nie czyni. Dlaczego ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaje sobie z tego sprawę. Ale właśnie wróciłem ze szpitala gdzie było co najmniej kilka sprzętów z logiem WOŚPU. Więc dla mnie ważniejsze jest to, żeby pomóc. Pozostaje pytanie czy gdyby nie Jurek Owsiak te sprzęty do ratowania życia by były dostępne czy nie. Na serio dla mnie jest najważniejsze że sprzęt diagnozował wielokrotnie moje dziecko i pomagał mu. W tym kontekście nie będę udawał że mnie to wcale nie dotyczy.

      Usuń
  2. super artykuł, świetny blog ( ;

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wypowiadam się na temat WOŚPU. Aczkolwiek myślę, że wielu dzieciaczkom pomogli, więc to życie się liczy!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

nasze instagramy

@nasdwojei i @tatanasdwojei