10 nowych płyt, których musisz posłuchać


O nowych płytach mogłem gadać godzinami. Kiedyś. Teraz z braku czasu wybieram tylko te, które mnie na serio interesują. Nauczyłem się też przez kilka lat słuchania praktycznie wszystkiego co wpadło w moje ręce, odsiewać nagrania słabe i wiązać się na dłużej z tymi, które są wartościowe... ale fizyczne kompakty uwielbiam bez zmian ;-)

Po tym może nieco górnolotnym wstępie, chciałem się trochę wytłumaczyć. Jeszcze rok temu, siedziałem w awangardowej muzyce współczesnej i katowałem nagrania, z których większość nie wyniosłaby pewnie niczego przyjemnego. Sprawiało mi to frajdę, ale z czasem zaczęło męczyć, bo taka muzyka nadawała się powiedzmy sobie średnio do słuchania do poduszki, albo do słuchania w taki weekendowy leniwy poranek. Zacząłem szukać nagrań, które dadzą frajdę nie tylko mi, ale i Ani. Przy okazji zauważyłem, że Antek też inaczej reaguje na muzykę zdecydowanie przystępniejszą ;-) Wybrałem dzisiaj dla Was 10 nagrań, które sprawdzają się generalnie zawsze, choć tradycyjnie pogrzebałem też w muzyce jazzowej ;-) Miłej zabawy

1. Rafał Bleczacz

Przepraszam, ale musiałem. Każda płyta Blechacza dla mnie jest wydarzeniem, na miarę nowej płyty Tomka Stańki (a tak na marginesie ta pojawi się pod koniec marca ;-)). Liczyłem na nowe nagranie z orkiestrą, ale solówkę, przyjmuję również ;-) Rafał Blechacz jest dla mnie pianistą totalnym a ta płyta tylko to potwierdza. Na serio warto sięgnąć po to nagranie, choć dla mnie nadal ukochanym jego nagraniem pozostaje to, z obydwoma koncertami Chopina... wiem, zabrzmiało poważnie ;-)


2. Norah Jones

No, i można już nieco lżej odetchnąć. Day Breaks, to dla mnie powrót do jazzowej Nory. Zresztą, jeżeli na płycie grają Wayne Shorter i Brian Blade, a Norah sięga po Silvera czy Ellingtona, to w zasadzie więcej nie trzeba dodawać. 


Prawda że fajnie?

3. Mietek Szcześniak

To kolejne połączenie muzyki łatwiejszej w odbiorze, ale nagranej na wysokim poziomie. Mietek i Twardowski to świetne połączenie, to wiem, nie od dziś... więc w ciemno stawiałem, że ta płyta będzie nie tylko dobra, ale i wartościowa, w sferze pozamuzycznej.



Dwa teledyski, bo ta płyta jest wyjątkowa. Odstawmy na chwilę samą muzykę. Teledysk piosenki Nierówni został nakręcony z dziećmi chorymi na raka i został też im zadedykowany- chodzi o podopiecznych Fundacji Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową. Fajnie, że muzyka, nie jest więc wartością samą w sobie, ale też służy konkretnej sprawie.

4. Anna Maria Jopek i Gonzalo Rubalcaba

Ta płyta jest po prostu idealna, na wiosenne popołudnia. Wiem, jeszcze trochę... ale warto już teraz sięgnąć po to nagranie i od razu robi się cieplej...


5. Kortez

Jest on pewnym fenomenem i tworzy muzykę, której słucha się bardzo fajnie... 



6. Leonard Cohen

Jest w jego śpiewaniu magia... nieodżałowany Cohen pozostawił po sobie nagrania absolutnie genialne. Ja kupuję w ciemno bo miał w sobie coś, czego nie ma nikt ;-)


7. Ralph Kaminski

Trochę przez przypadek odkryłem go na Spotify' u. Morze jest płytą specyficzną, ale przyjemną. 


8. Fisz Emade

Duet, który znam jeszcze z czasów POE; Tworzywa i Czerwonej Sukienki i duet, który zawsze miał coś ciekawego do zaproponowania. Drony to kontynuacja estetyki dobrze znanej z Mamuta, ale z elementami zaskoczenia. Hmmm, niestety na YT nic nie znalazłem, więc po prostu kupcie płytę, albo zerknijcie na Spotify'u ;-)

9. Markus Stockhausen

ECM kojarzony jest generalnie z muzyką, bardzo specyficzną i trudną, ale ta płyta jest lżejsza, co jest pewnym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę Stockhausena. Ale sięgnijcie po nią śmiało ;-)

10. Robbie Williams

Nie myślałem, że ta płyta się tu pojawi, ale jest na serio fajna. 


Macie jeszcze jakieś nagrania? Wrzucajcie w komentarzach ;-)

Pozdrawiam
Mikołaj


Komentarze

  1. Anna Maria Jopek <3 obserwuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, płytka jest super, choć nie tylko ta ;-) Poprzednie też niczego sobie

      Usuń

Prześlij komentarz

nasze instagramy

@nasdwojei i @tatanasdwojei