#NieTraćCzasu Jak się modlić...


Mamy problemy z modlitwą. Z czasem, z pamięcią, ze skupieniem,  z formą, z jakością... tego jest mega dużo. Najważniejsze jest jednak co innego. Każda modlitwa, stanowi pewnego rodzaju wartość dodaną. więc nawet jeżeli robisz to nieudolnie módl się tak, jak tylko najlepiej potrafisz...





W tym momencie, powinienem podać jakiś turbo spektakularny przykład. Taki, na zasadzie proszę o coś, i nagle przychodzi jak grom z jasnego nieba wszystko to co chciałem i jest fajnie. No, ale tak nie jest. Więc już na samym początku sobie to możemy ustalić. 

Natomiast doświadczyłem czegoś innego i przestałem stawiać wymagania. 

Ok, ale kilka zdań o formie... 

Jestem w wielu kwestiach raczej indywidualistą i staram się szukać jakiejś tam swojej drogi. Mam jednak swoje turbo problemy z modlitwą, bo jest mi bardzo cieżko się wyciszyć. Kiedy już mam taki swój moment, nagle przypomina mi się miliard rzeczy, które w bliższej albo dalszej przyszłości mam do zrobienia, do tego pojawia się  flashback z całego dnia i tak mija kilka dobrych minut. Przez jakiś czas sięgałem po dobrze mi znane formułki. One same w sobie są przecież całkiem w porządku. Ale... pod jednym warunkiem. Że mówimy je z pełną świadomością i zrozumieniem. 

Co zmieniła modlitwa w moim życiu? 

Ona nie przynosiła może jakichś z mojej perspektywy spektakularnych rezultatów, jednak nie mogę powiedzieć, że nie zmieniała nic. To są takie momenty, w których siadam do modlitwy i mam w sobie turbo bałagan. Jestem rozłożony na czynniki pierwsze i wkurzam się dosłownie na wszystko. Wtedy podczas kilkunastu minut przychodzi na mnie ogromny spokój i zaczynam lubić ludzi dookoła. Mogę więc powiedzieć, że ona nie zmienia i nie zmieniała świata dookoła mnie, ale zmieniała i zmienia mnie. Bardzo czytelnie i wprost... 

Zadanie na dziś. Usiądź do modlitwy na 10- 15 minut i daj sobie czas na wyciszenie. Porozmawiam z Panem Bogiem po swojemu, a jeżeli lubisz modlić się formułkami, to módl się tak dalej, tylko włącz przy tym myślenie i nie odklepuj jak leci. 

See You
Mikołaj 


Komentarze

nasze instagramy

@nasdwojei i @tatanasdwojei